برج الحمل في الحب 2019

كتابة: Saber_ ibrahem - آخر تحديث: 12 فبراير 2018
برج الحمل في الحب 2019

برج الحمل في الحب 2019 نقدم لكم احدث ألأبراج والحب عن  برج الحمل ان ألأبراج توقعات ممكن تحصل وممكن لا فعليك ان لا تؤمن بيها وبرج  الحمل هو اكثر الأشياء تناقضاًعلي الاطلاق في مسأله الحب من الممكن ان تراه يقوم بكل شئ يعدك لكن دون قول كلمه واحده فبرج الحمل يخشي امرين في هذا الإطار الأول ان يظهر الجانب العاصفي في شخصيته والا خر ستجده محبه ولكن لان يعتلرف بسهوله وبرج الحمل يعرف المحب دون ان يقول انه يحبك وانه يعطي الهدايه كثيراً ولكن لن يقول كلمه بحبك مباشره  ولمعرفه اذا كان يحبك ول لا يهتم بك كثيراً ويغير عليك بشده ويدخل حيا تك  

توافق برج الحمل مع الابراج

توافق برج الحمل مع باقي الابراج

توافق برج الحمل مع باقي الابراج ، اعرف مدي توافق برج الحمل مع الابراج الاخري بالتفصيل ، توافق برج الحمل مع الحمل و الثور السرطان الجوزاء العذراء الاسد الميزان العقرب القوس الجدي الدلو الحوت

توافق برج الحمل مع الحمل
كلاهما يريد السلطة والفوز بالمناصب، ويقومان باللازم للتقدم المستمر، وعلى كل منهما أن يكون متفهّماً للآخر حتى يحافظا على هذه العلاقة المتميزة، كما أن سرعة توافقهما تجعل العلاقة أكثر انسجاماً وتناغماً والثقة المتبادَلة تؤدي إلى تفاهم أعمق.

توافق برج الحمل مع الثور
اوقاتهما متجانسة ومتناغمة وناجحة. يسعدان معاً ويحصدان النجاح والازدهار، فالحمل يُخلِص للثور إذا أعطاه الاستقرار واهتم به وضمّه إليه.

توافق برج الحمل مع الجوزاء
يتسم الجوزاء بالإسراف .وفي نفس الوقت فإن علاقة الحمل بالجوزاء تتسم بعدم الاستقرار .كما أن مولود برج الحمل غالبا ما يصاب بالملل من اهتمام الجوزاء الزائد به.

توافق برج الحمل مع السرطان
“علاقة حذرة ومحيّرة..” إن هذه العلاقة تأخذ طابع الحذر؛ فالحمَل لا يدرك حقيقة السرطان لأن هناك قِسمَين: الأول خجول متردّد والثانى صريح إيجابيّ، فهما على النقيض وقد يحتار الحمل في شخصية السرطان هل هى حورية أم ساحرة أم فراشة أم حيوان شرس ؟! وفى نفس الوقت فإن السرطان لا يفهم طبيعة نفسه.

توافق برج الحمل مع الأسد
يبحثان عن آفاق جديدة، وطباعهما اجتماعية ولهما عدد كبير من المصالح المشتركة، وهذه العلاقة مثالية؛ فمولود الأسد ينبهر بالجاذبية التي يتمتع بها الحمل، إنهما مثاليان لبعضهما البعض.

توافق برج الحمل مع العذراء
العلاقة بينهما يسودها الحب والغرام؛ فمولود برج العذراء يعطي مولود برج الحمل اهتماماً كبيراً للشؤون الغرامية، وهما يتمتعان بنفس المستوى الفكري، وإذا أرادا الانسجام فعليهما إزالة العقبات ليتكيّفا قدر المستطاع.

توافق برج الحمل مع الميزان
العلاقة صعبه و مستحيلة، أنجذابهما لبعض وقتي، يواجهان بعضهما بثقة انتقادية كبيرة وصراحة إلى أبعد حدّ، مما يحقّق الأذى لكليهما.

توافق برج الحمل مع العقرب
يبحثان عن علاقه عميقة، وهما متشابهان في العديد من المجالات، علاقتهم منسجمة، ومتفاهمين في مجالات عديدة.

توافق برج الحمل مع القوس
علاقه غير مستقره فيمكن أن تنجح ويمكن أن تكون محدودة، فهي تحتاج إلى توضيح الأمور قبل القيام بالخطوة الأولى، فأنجذابهما لبعض لا يكفي. التفهم العميق يمكن أن يسهّل الرؤية الحقيقية للشخصيتين، لكن لا يوجد أتفاق ذاتى بينهما.

توافق برج الحمل مع الجدى
علاقة أبدية وزواج ساخن.العلاقه منسجمه جداً. كلاهما متشابهتان، طبعهما الترابي يُملي عليهما ضرورة التحفظ والسيطرة على الذات.

توافق برج الحمل مع الدلو
العلاقة واقعية إلى حد كبير، لا يوجد صراعا أساسيّاً من أجل السيطرة أو السلطة، كلاهما يتفاهمان ويتفقان على نحو رائع، كل واحد منهما يفهم شخصية الآخر ويضعها في اعتباره ويحافظ على حدوده.

توافق برج الحمل مع الحوت
يختلفان في أسلوب حياتهما، ومع ذلك يتوقان للعيش المشترَك. ينجذبان إلى بعضهما ويذلّلان جميع الصعاب من أجل ذلك

شخصية برج الحمل

الشخصية : شخصية برج الحمل

لان برج الحمل يقع في المنزل الاول فهو يتصدر ترتيب الابراج وهذا يدل ان دل على الحيوية والاثارة . كل شخص ولد في الفترة ما بين بين 21 مارس (اذار) و 20 أبريل (نيسان) هو من مواليد برج الحمل. مولود برج الحمل عموما يعيش حياة نشطة، مما يضطره لاستعمال احتياطي إضافي من الطاقة. هذه سمة تجعله مهمل وجامح في بعض الأحيان ولكن أيضا تجعل منهم طموح ومنافس أيضا. وبما ان برج الحمل هو الاول في ترتيب الابراج فمولود برج الحمل ايضاً يسعى الى ان يكون الأول في كل ما يفعله.

الحمل ودود للغاية، لا يسامح الظالمين ويدافع عن الضعفاء. يمكن مقارنة برج الحمل بالرضيع فهو غير اناني ولكن يريد الاكتفاء من كل احتياجاته. وبسبب هذه البراءة التي تطغى على شخصيتهم فقد تخفي عدوانيتهم وتهجمهم. برج الحمل يثق بسهولة في الناس، وقد يتم ايذائهم بسبب هذا. لانهم قد يسامحون من فقدوا ثقتهم به ويثقون به مرة اخرى. يعاني من قلة الاستقرار بين حياته الاجتماعية والعملية ولكنه دائماً ما يخلق نسبة من التوازن بينهما.

مولود برج الحمل غير صبور، واقعي، صريح، متسرع، ديناميكي، يحب المنافسة، سريع البديهة، يسعى للقيادة، متفائل، ويخشى الألم الجسدي.
تتجلى ايجابية برج الحمل في كونه واقعي ولكن متفائل ولديه الشجاعة على اتخاذ القرارات. يميل الى شدة الانضباط ولا يتزعزع في كل ما يتوقعه من الآخرين. برج الحمل لديه رغبة واضحة بإنعام النظر في المستقبل، ربما لأنه يتشوق ويتحمس لتطوير الأشياء. نقاط القوة عند برج الحمل : شجاع، متحمس، واثق، عازم
نقاط الضعف عند برج الحمل : قليل الصبر، مجادل، متردد
الكاريزما عند برج الحمل : الجسم الرياضي، ارادة القيادة، الشعور الشبابي
المرغوب عند برج الحمل : المبادرة ، المغامرة، المنافسة، التحدي، الابداع
المكروه عند برج الحمل : الكسل، الانتظار، العمل في ما لا يحب
البيئة عند برج الحمل : خارج المنزل واي مهنة تتواجد فيها انواع من المغامرة والتحدي والمنافسة.
اقوى اجزاء جسم برج الحمل : الرأس، الدماغ، الوجه، الفك العلوي والعينين

الحب والعلاقات : الحب في حياة مولود برج الحمل
برج الحمل هو الاول في ترتيب الابراج وهو كذلك اول من يقدم على اظهار الحب في العلاقات أيضا. على الرغم من أنه من الصعب جداً لمولود برج الحمل تلبية المواصفات التي يبحث عنها في الجنس الآخر الا انه عاطفي عميق وله رغبات وعاطفة ووجدان قوية للجنس الاخر. مولود برج الحمل صريح في الحب ويتمتع بشعور من التعاطف أكثر من أي شيء آخر، وهذا هو عموما المكان الذي يستريح به في نهاية الامر اذا لم يتوفر لديه الحظ في ايجاد حب حياته. النار هي عنصر برج الحمل ويؤثر هذا عندما يتعلق الأمر بعلاقة الحب عنده، فتميزه الرومانسية الرائعة وحب اظهار الشغف واذا وجد الحب الحقيقي فانه لا يجعله يغادر ابداً. يسعى دائماً الى اشعال علاقة الحب التي يعيشها عبر اضافة الكثير من الاثارة والمرح فيها ويسعى الى تقويتها والدفاع عنها، الا انه ايضاً يجيد التهرب اذا لم يقتنع بالعلاقة.

العائلة والاصدقاء : تأثير العائلة والاصدقاء بالنسبة لمولود برج الحمل
مولود برج الحمل هو عاطفي ولكنه ديناميكي ولذلك فهو يسعى دائماً الى التنويع في علاقات الصداقة التي يقيمها. التنوع في الصداقات سببه حب الاستطلاع والمغامرة الموجودة في شخصيته. مولود برج الحمل هو شخص ودود وحبوب بشكل عام والتأقلم والتألف معه سريع وسهل وهذا من الاسباب التي تجعل مولود الحمل يقيم الكثير من علاقات الصداقة والتقرب في حياته. يسأم احياناً مولود الحمل من الصداقات الطويلة لانه يبحث عن التغير ةالصدقات التي تدوم هي الصداقات التي تشاركه نفس الطباع. اما العائلة عند مولود برج الحمل في هي من الاهميات القصوى في حياته ورغم نزعة الاستقلالية في داخله الا انه يضمر الكثير الكثير من الحب والعاطفة العارمة لعائلته ويقدم لهم الصراحة والنصح ويعبر عن مشاعره الصادقة اليهم.

المهنة والمال : برج الحمل وحياته المهنية وقدراته المالية
مولود برج الحمل هو عادة ما يكون مستقل في كل ما يفعله. يميل عموما إلى عدم الحذر و لديه طبيعة التسرع فيسرع في التفكر والتطبيق. يميل برج الحمل الى خلق الأعداء بسهولة جدا. فهو طموح جدا، ويسعى دائماً الى النجاح في الحياة وكسب المال والمنصب. مولود برج الحمل ولد ليكون مقاتلا في كل ما تحمل الكلمة من معنى وهو قائد بالفطرة ومبتكر ومبدع ويسعى للوصول الى اعلى المراتب ولذلك يملك القدرة في أن يصبح من أكبر المنظمين على نطاق واسع وحتى ترأس الشركات الكبيرة. كما انه يلعب دورا هاما في مشاريع تتعلق بتنظيم وتنمية البلدان. كل المهن التي تتضمن المغامرة والتحدي والمنافسة هي اكثر ما يفضل مولود برج الحمل. اما فيما يتعلق بالنجاح أو القوة المادية، فلا توجد عوائق التي من شأنها أن تقف في طريقهم وعند حدوث ازمة ما فهو يبحث عن الحل السريع والفعال للتخلص منها ، ولان المنافسة مزروعة فيها وتدفعه لابراز افضل ما يملك فهو يسعى دائماً للتقدم والتطور والنجاح. الا ان النجاح في بعض الأحيان لا يمنحهم الشعور بالسعادة والرضا حقا و يمكن أن يتعرض مولود برج الحمل الى الخسارة النسبية وذلك بسبب التسرع في اتخاذ اجراءات من قبله ولكنه لا يصل الى مرحلة الافلاس لانه يعرف كيفية تحصيل المال وكذلك انفاقه في سبيل المتعة الشخصية والترفيه.

صحة برج الحمل
مولود برج الحمل عادة يرهق عقوله، لذلك يميل للمعاناة من الصداع، مشاكل في عينيه واي شيء اخر متعلق بالرأس. وينصح مولود هذ البرج بايجاد المزيد من الوقت للنوم. مولود برج الحمل هو عرضة للإصابات والحوادث وعرضة للحصول على كسور وجروح. غالباً ما يتلقى مولود برج الحمل خلال الحياة الجروح، أو ضربات في الرأس، سواء من الحوادث أو معارك. ينبغي عليه الحذر من النار.مولود برج الحمل الذي برجه ضعيف (مولود العشرية الاولى ) عادة ما يتطلب رعاية طبية مستمرة

رجل برج الحمل

جل برج الحمل – المتفائل عاشق التحدي

متفائل، طموح، مغامر وشغوف، قائد بطبعه، صريح جدا، يعشق التحدي وتجربه كل حاجة جديدة، كاريزمته قوية وشخصيته مميزة، نشيط ويحب الحركة ودايما هو الشخصية الحركية في وسط اصحابه وعائلته، ممكن يكون مندفع واحيانا بيكون عنيد
دي بشكل عام مواصفات رجل برج الحمل وهو من مواليد الفترة من 21 مارس الى 19 ابريل.
مواصفات رجل برج الحمل

الرجل الچان
رجل برج الحمل يحب اوي اه يكون محط اعجاب البنات، بيدخل في العلاقات دي من باب التحدي وبيكون عنده يقين انه حيكسب وده بسبب الشغف والروح القتالية اللي بيتمتع بيها رجل برج الحمل، بيعرف امتى يبتسم ابتسامه ساحرة وامتى يجامل وامتى يغازل وعشان كده في 99% من الحالات بيكسب التحدي، وعشان كده كمان تلاقي عنده معجبات كتير وبينطبق عليه لقب حبيب الجماهير.

محظوظة اللي يحبها
رجل الحمل بيؤمن تماما بالحب المثالي وبالشريك المثالي اللي يتنطبق عليه كل الصفات اللي هو بيتمناها، ويوم ما حيلاقيها حيقع في حبها فورا ومش حيقبل كلمة رفض، وعلى طول حيبدأ معركته ومحاولة الوصول لقلبها والفوز بيها، وكل ما كانت المعركة اصعب كل ما ده حيديله حماس اكتر عشان يوصلها ويكسب حبها وموافقتها.

عاشق للتحدي
الرجل الحمل بيدور على التحدي في كل مجالات حياته، في حياته العملية والشخصية.. في شغله هتلاقيه بيدور على المشاريع الجديدة الصعبة, وهيشتغل فيه بحماس منقطع النظير وغالبا في النهاية بينجح.. حتي لو كان المشروع نجاحة صعب بالنسبه للناس التانية, بس بالنسبة للرجل ده مفيش تحدي أبدًا صعب وعلي العكس بقي لو كان شغال في مشروع بيتقدم بصورة بطيئة هتلاقيه زهق ومش قادر يكمل فيه لإنه صبره قليل ومش بيقبل انه يكون شغال في حاجة مش ناجحة…كمان في العلاقات موضوع التحدي موجود وبشدة، هو كل مايشعر إن البنت اللي هو معجب بيها صعب الوصول ليها هتلاقيه بيبذل المستحيل عشان يوصللها وهيفضل يحاول ويحاول لحد لما ينجح زي ماقلنا في النقطة اللي فوق.

قلبه ابيض جدا:
بالرغم من ان رجل الحمل احيانا بيبان مسيطر وممكن كمان عصبي وعدواني، لكن في الحقيقة هو حساس جدا من جواه وقلبه ابيض اوي، لو لقى ان شريكة حياته متفهمه شخصيته وبتقدم تنازلات عشان علاقتهم تستمر فهو مش حيتردد انه يقدم تنازلات هو كمان وبمنتهى البساطة.

الشريكة القوية من اهم احتياجاته:
رجل برج الحمل يحب شريكته تكون قوية ومحاربة زيه، ويحبها تتكلم معاه وتناقشه بالتساوي من غير خضوع او ضعف بالعكس يحب يحس ان قوته لها قوة مقابلة عندها، بيحتاج اوي للشريكة اللي تساعده في قراراته وتسانده في كل الخطوات اللي بياخدها لحياته يحب الشريكة اللي تشجعه وتقوية ايا كان قراره ده، ومن ناحيته هو بيلتزم بوعوده وتعهداته وبيخلص لشريكته ويكون وفي لها جدا.

كريم من غير تبذير:
لو شوفت تصرفات رجل برج الحمل من بعيد ممكن تتهمه بالتهور والتبذير لأنه دايما يشتري اللي على مزاجه واللي بيعجبه بصرف النظر هو محتاجله ولا لأ، لكن لو كنت قريب منه شوية حتعرف ان هو دايما محافظ على هامش من الامان مش دايما بيخلص كل فلوسه لازم بيحتفظ بشوية مدخرات وبيعرف امتى هو دخل مرحلة الخطر ولازم يخلي باله، اما الادخار بالنسبه له فهو بيحوش عشان يشتري اللي بيحبه كله ومش حيتأخر عن صرف الفلوس في شراء الحاجات اللي بيحبها عشان عارف انه حيدخر ويحوش مرة تانية.

القائد والمدير:
رجل برج الحمل يفضل مواقع القيادة يحب يدي الاوامر اكتر من تلقيها، طبيعته اللي بتخليه يكون قائد هي اللي بتحركه، عشان كده رجل الحمل بينجح في الاعمال اللي بيكون هو مديرها او في موقع القيادة فيها، يعني رجل برج الحمل بيتميز اوي في مهنة الطبيب او المحامي، او العمل في البورصة او انه يكون صاحب بيزنس خاص بيه.

اجتماعي وصريح:
بيحب تكوين الصداقات الجديدة ويحب يدخل في الحوارات ويتكلم ويقول رأيه وخبرته في المواضيع المفتوحة للكلام، والمشكلة او العيب اللي بيواجه المتعاملين مع رجل برج الحمل انه مش بيعرف يذوق الكلام يعني لو سألته عن رأيه في حاجة حتسمع منه الرد الحقيقي اللي هو شايفه من غير مجاملة ولا ذواق، اما بالنسبة للنصيحة فهو احسن واحد ينصح لو اتطلب منه نصيحة ويقولها ويقدمها بمنتهى الاخلاص لكن غالبا لو حد نصحه مش بيهتم بيسمع اوي ولا بيدي ودنه للنصايح.

اللبس على الموضة
بيحب اوي تقاليع الموضة ويحب يجرب الجديد من الموضات والمميز فيه انه بيحب اللون الاحمر، وفي وسط اصحابه بيبقي معروف انه رائد في الموضة ولبسه شيك وذوق.

رجل برج الحمل باختصار كده عبارة عن انسان متفائل, طموح, مندفع ومقبل على الحياة… بيدور على اللي يرضيه ويبسطه وعايش ببساطة ومن غير عقد، ولو قابل اللي تفهم طبيعته كويس وتقدمله التجديد والاثارة المطلوبه في حياته يبقى حيعيشوا في حب ابدي مالهوش نهاية.

امرأه برج الحمل

امرأه برج الحمل

متحمسة، الشغوفة، إيجابية ومتفائلة، هدفها ديما إنها تبقي رقم واحد في كل حاجة هي بتعملها سواء كانت الحاجة مهمة زي مشروع شغل او بسيطة زي ميعاد عشا، هي: انثى الحمل…
انثى الحمل جذابة عندها كاريزما قوية قوي، وعندها حيوية وحماس واضحين في شخصيتها، دايما بتدور لنفسها على هدف وتحدي حتى لو كان نجاحها في تعلم هواية او مهارة جديدة مش شرط يكون في موضوع مهم، الحمل برج عنصره النار اللون المتحكم فيه الأحمر اما الحجر اللي بيرمز له فهو الالماظ، هي قد كلامها وابعد ما يكون عن الشخص اللي بيتكلم من غير افعال ولو اتكلمنا عن سلبياتها حنلاقي انها عنيدة واحيانا صدامية وبتزهق بسرعة مش دايما بتكمل الحاجات اللي بتبدأها.
تعالي معانا اتعرفي على صفات وملامح انثى الحمل من 21 مارس – 19 أبريل

مين هي انثى الحمل؟!

يا الحب الحقيقي يا بلاش!
انثى الحمل مليانة طاقة ومشاعر وطول الوقت بتدور على الحب الحقيقي، ولو حصل وصادفته استحالة حبيبها يقدر يقاوم سحرها وشخصيتها الجذابة، لأنها لما بتقع في الحب الحقيقي بتبقى حساسة جدا ومتفهمه وعاطفية، ولما بتحبـ بجد الدنيا حواليها بتبقة كلها الوان وسحر وبتعيش في حالة ساحرة من الحب والسعادة وعشان كده هي بتحتاج لمحب يقدر يحافظ على الحالة دي كتير مش شرط بكلام ومشاعر لكن ممكن بشخصيته الساحرة وطريقته الجذابة واسلوبه اللي بيعبر لها به عن مشاعره وعلامات الحب القوية لأنه لو مش كده حتبدأ تحس ان مش هو ده الحب اللي هي بتدور عليه وان مش ده الشخص المناسب لها.

رومانسية وتحب إنك تغير عليها:
انثى الحمل لما تقع فالحب بتحب تعيش حالة من الرومانسية وبتبقي مشاعرها فياضة قوي, و علي الرغم من قوتها الواضحة بس هي من جوه ومع حبيبها بتبقي ضعيفة, متبحش تحس إنه مالكها بس في نفس الوقت بتنبسط لما تحس إنه بيغيرعليها وبتفرح قوي بالمشاعر ده من ناحيته, وبتاخد ده دليل انه حاسس بقيمتها وفي نفس الوقت هي أوقات كتير بتغير عليه وده بيبقى نابع من شعورها بالضعف زي ماقلنا بس مع أول اشارة من حبيبها إنها هي كل حياته وانه مش شايف حد غيرها, ده بينسيها شعورها بالغيرة على طول وبترجعلها ثقتها في نفسها تاني.

التحدي والشجاعة مع كتير من التفاؤل:
التلات صفات دول هما اللي بيتحكموا تماما في انثى الحمل بعني مثلا لو قولنا التحدي حنلاقي ان انثى الحمل بتحط نفسها في مواقف احيانا بتكون صعبة لمجرد التحدي زي انها تتحمل مسئوليات اكترمن طاقتها بدافع التحدي وبتيجي على نفسها عشان تنجز المهام دي حتى لو دي حاجة مرهقة او صعبة، واثناء ده بتكون مليانة بالحماس والتفاؤل دايما انثى الحمل بتدخل على اي مشروع وهي متحمسه له جدا، وكل اللي هي بتفكر فيه اواي تكون رقم واحد، اما بقى الجزء الخاص بالتفاؤل فده ملازم لشخصيتها طول الوقت عشان انثى الحمل مليانة بالتفاؤل في اغلب المواقف دايما تحب تشوف الجانب الكويس والمشرق من اي موقف، اكيد زي كل الناس بتتعرض لفترات الاكتئاب والزعل لكن عشان طبيعتها دي بتتخطى المواقف دي بسرعة وبيرجع التفاؤل اللي ماليها يتحكم فيها مرة تانية ويخليها تخرج من الحالة دي بسرعة.

صحاب كتير وصديقات قليلين:
انثى الحمل بتحب تجرب حاجات كتير وتدخل في مشروعات كتير ومتحبش تستقر في مكان او في مشروع واحد فترة طويلة وده بيخلي عندها صداقات كتير جدا ودايما دايرة اصحابها واسعة قوي، لكن لو قربت منها شوية حتلاقي اصدقائها المقربين معدودين جدا وبتعرفهم من فترة طويلة، وده لأن انثى الحمل تحب تحافظ على اصدقائها المقربين وعلى علاقتها بيهم بعيد عن الصداقات العابرة الاخرى اللي بتمر في حياتها، ومع ذلك فهي تحب الخروجات الكبيرة واللمة والاصدقاء والتسلية اما وقت الشدة ووقت الجد فهي بتلجأ للصديقات المقربات.

قيادية ومتفوقة بس ملولة:
سيدة أعمال او طبيبة او محامية ، دايما انثى الحمل تتفوق في نوعيات الشغل اللي كلها تحدي واللي بتتميز بأنها متغيرة ومش ماشية على وتيرة واحدة وده عشان العيب الكبير اللي في شخصية الحمل هي أنها ملولة بتزهق بسرعة وغالبا بتسيب المشروعات في نصها او قبل ما تنتهي منها، عشان كده الوظائف المكتبية والاعمال الروتينية بتخليها متضايقة جدا وحاسة انها محبوسة عشان مش بتعرف تثبت نفسها فيها ولا تلاقي التحدي اللي هي بتدور عليها واسوأ ما في الواظائف دي انها بتعمل نفس العمل كل يوم وده حيخليها تمل بسرعة وتزهق من وظيفتها.

اصرف ما في الجيب:
انثى الحمل مش مبذرة بس هي من النوع اللي بيحب يستمتع بالفلوس اللي معاه وتحب تصرفها في الحاجات اللي بتمتعها وتبسطها اكتر ما تحوشها وده بيخليها تكره الادخار لأنه بيحسسها ان الفلوس بعيدة عن ايديها وانها مش قادرة تصرفها وقت ما تحب وزي ما تحب، وتحب جدا تفك ازمات الناس واكتر اللحظات الممتعة بالنسبة لها انها تسلف حد في وقت شدة او ضيقة، اما بقى شعار القرش الابيض ينفع في اليوم الاسود فده اخر شعار هي بتؤمن به لكنها مؤمنة اكتر بالمثل اللي بيقول اصرف ما في الجيب يأتيك ما في الغيب.

كله في كفة واسرتها في كفة:
معروف عن انثى الحمل أنها شخصية دفاعية.. دايما لما تؤمن بشخص او بقضية بتدافع عنها باستماتة، ويا ويل اللي يقرب من حد من اسرتها ويضايقة باللفظ او بالفعل لأنه ساعتها حيندم على الغلطة دي بسبب انثى الحمل لأنها مش حتهدى غير لما تجيب حق الشخص اللي يخصها ده بالكامل، اما بقى طبعها كأم فهي مختلفة جدا بتحب تخلي لنفسها اسلوب معين كده في تربية اولادها مش زي المتعارف عليها بس بتنجح في ده جدا و بتفرح وتنبسط قوي لما تشوف ولادها اقويا ومستقلين.

لصداع مشكلة ازلية:
اكتر الامراض او المشاكل الصحية اللي تواجه انثى الحمل هي شعورها بالصداع اكتر من غيرها وده لأن الرأس هي العضو الرئيسي اللي بيتحكم فيها وعشان كده كمان حتلاقي ان كل انفعلاتها وتعبيراتها باينة على وشها يعني مثلا حتلاقي وشها يحمر جدا لو اتحرجت او اتضايقت او خافت، اما بقى المشكلة التانية اللي بتواجهها فهي انها مش بتركز في اكلها خالص وساعات بتحاول تلتزم بالاكل الصحي والرياضة بس ده مش بيستمر كتير لأنها بترجع تاني ماتلتزمش وبتاكل اي اكل تحبه خصوصا المشروبات المسكرة والشيكولاتة والحلويات.

كاجوال او سبورتيف مالهومش تالت:
بالرغم من ان انثى الحمل بتعشق التقاليع والموضة المترقعة والافكار المجنونة الا انها بتعشق حاجة اسمها اللبس الرياضي او الكاجوال، يعني مثلا حتلاقيها تستنى اخر موديل شنطة او نضارة شمس بفارغ الصبر عشان تشتريها وتفرجها لصديقاتها بس حتزهق منها بسرعة بعد فترة قليلة يعني حتلاقي دولابها مليان هدوم وشنط واكسسوارات من موضات كتير بس مش حتلاقيها بتلبسهم كلها لأنها في الاخر بترجع تلبس الكاجوال والسبورتيف اللي بيميزوا شخصيتها عن اي حد تاني، اما بقى لو ركزنا في الالوان حنلاقي الاحمر والاسود ماليين الدولاب وما يمنعش شوية هدوم باللون الابيض كمان.

زي ما قلنا أن شخصية انثى الحمل بتعيش حياتها بقلبها وروحها, معندهاش انصاف حلول, ممكن تبان مركبة ومليانة تناقضات الا انها في الحقيقة شخصية واضحة الملامح وسهل تعاشرها وتتعامل معاها بس بشرط واحد وهو انك تحبها بجد ولازم تعاملها على إنها أول وأهم حاجة في دنيتك كلها وكمان تملالها حياتها اثارة وحماسة

حظك اليوم في برج الحمل

حظك اليوم برج الحمل – برج الحمل اليوم وغد

إذا كنت من مواليد برج الحمل تعرف على حظك اليوم وتوقعات برج الحمل على الصعيد العاطفى والصحى والعملى، تابعنا يوميًا لتتعرف على توقعات علماء الفلك لمواليد هذا البرج بصفة يومية وتأثير النجوم على حياتك.

برج الحمل واحد من الأبراج التى تتسم بالطموح الشديد والقدرة على الوصول لما يريد، وهو من مواليد الأبراج النارية، ويقدم “اليوم السابع” حظك اليوم لمواليد برج الحمل على الصعيد الصحى والمهنى والعاطفى، ومن أبرز مواليد برج الحمل الفنان عمر الشريف.

برج الحمل حظك اليوم 11/2/2019 على الصعيد المهنى
لا تستسلم للأمر الواقع واحرص على تنمية مهاراتك بشكل كبير كى تتمكن من الوصول لأهدافك التى تسعى إليها.

حظك اليوم 11/2/2019 برج الحمل على الصعيد العاطفى
الحب يغير الحياة للأفضل فحافظ عليه واحرص على أن تحافظ على كرامتك ليستمر ولا تقدم تنازلات تؤثر عليك.

حظك اليوم 11/2/2019 على الصعيد الصحي
عليك اتباع تعليمات الطبيب والالتزام بتناول الأدوية فى أوقاتها.

حظك اليوم الأحد 11 شباط / فبراير 2019 توقعات علماء الفلك لك فى المرحلة المقبلة
يتوقع لك علماء الفلك الفترة المقبلة أن ترتب أوراقك من جديد بشكل يتماشى مع الوضع الجديد وهذا لتصل إلى مكانة أفضل.

 

وقد عرضنا علي حضراتكم برج الحمل في الحب وصفات برج الحمل مع الابراج وتوافق برج الحمل كل هذا من خلال موقع لحظات اكبر موقع ابراج في الشرق الأوسط موقع لحظات

207 مشاهدة
التالي
صور علم صربيا 2019 ومعلومات عنها
السابق
صور علم ساحل العاج 2019 ومعلومات عنها