احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة

كتابة: shahira - آخر تحديث: 15 فبراير 2024
احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة

احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة .نقدم لكم في هذا المقال من موقع لحظات تشكيلة رائعة من اجمل النكت المضحكة باللهجة المصرية العامية وباللهجة السورية هدفنا دائماً هو رسم البسمة علي وجوهكم وبعث السعادة والمرح في نفوسكم، نتمني لكم قضاء وقت يوم رائع ومسلي .تابعونا الى اخر مقالة على موقعنا لحظات سوف تجدون كل ما هو جديد ومميز وخاص عن احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة .

احلي النكت 2024 روعة جدا

احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة اروع ما قيل فى احلي النكت  2024 احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة روعة جدا تابعونا الى اخر مقالة على موقعنا لحظات سوف تجدون كل ما هو جديد ومميز

زرافة وأسد وفيل وفأر وارنب وثعلب كانوا ماشيين في الغابة ، وقعوا كلهم في حفرة إلا الزرافة ،قالولها روحي جيبي لنا حبل بسرعة . قالتلهم :ما بدي .

قالولها : طب إحنا جعانين عايزين ناكل .قالتلهم موش عاوزة أجيب لكم أكل.

قالولها والعمل ليه كده ؟؟ قالت لهم: كلوا أضعفكم. قام الفأر نط بسرعة وزعق بصوت عالي : اللي حيقرب من الأسد حيعرف شغله معايه.

صعيدى أخذ شهادة دكتوراه قال لمراته أهي ماخبرشى ليه ؟؟ الناس بيدحكوا علينا وبيقولوا اغبيه ؟؟ أدينى جبت الدكتوراه!!! قالتلوه دق على الخشب عشان العين ، قام دق عالطاولة قالت مراته مين على الباب؟ قلها خليكي انتي انا حاشوف مين.
كان في وحدة جيش فيها جنود جدد وكان في عسكري محشش معهم اعلنوا في الوحدة بزيارة قائد الجيش وحكوا للعسكر إذا سالكوا القائد عن عمركم بتقلولوا 81 سنة وعن خدمتكم بتحكوا سنتين وإذا سالكوا عن ايش بترموا على الرشاش ولا على المدفع بتحكوا على الجهتين سيدي .

 

 

 

أجى القائد فوقف قدام العسكري الطافي وسأله كم عمرك ، رد عليه سنيتن رجع سأله كم خدمتك : رد عليه 81 سنة فحكالوا القائد أنت مجنون ولا هبيلة يا عسكري ، فرد عليه على الجهتين يا سيدي .

واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل , وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى .

ثلاث مجانين و احد منهم أسمة محدش و الثاني أسمه ياسر و الثالث أسمة مجنون… محدش و ياسر أضاربوا راح مجنون يبلغ الشرطة قال: محدش و ياسر يضاربوا قال الشرطي: أنت مجنون قال :كيف عرفت أسمي؟

واحد راح يبي يشتري تذاكر، قال الموظف: تبي ذهاب وإياب والا ذهاب فقط؟ قال ذهاب واياب …وهوطالع ..يضحك ويقول لعبت عليهم ابي اروح ولا انيب راجع .

 

 

 

(لو فيل تزوّج نملة شو راح يخلفوا؟ الجواب: فيل بيمشي عالحيط) فهذه النّكتة ليس فيها منطق في السؤال والجواب؛ فمن المستحيل أن يتزوّج الفيل من نملة، ومن المستحيل أن يمشي الفيل على الحائط أيضاً، ولكن تُقال هذه النّكتة للاستهزاء ولملء الجوّ بالطّرافة.

محشش ما بصوم، صرخ على مرته بيقولها: وين السحور؟ قالت: ليش إنت بتصوم أصلا عشان تتسحر؟ رد المحشش: ول عليكي لا صيام ولا سحور لهدرجة وصل فينا الكفر؟

 

احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة

احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة اروع ما قيل فى احلي النكت  2024 احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة روعة جدا تابعونا الى اخر مقالة على موقعنا لحظات سوف تجدون كل ما هو جديد ومميز

بنت كاتبه ع الفيس بوك لحبيبها اللي تركها: لما كنت بقولك “حياتي” ما كان قصدي أمدحك وأدلعك، بس مشان حياتي زباله وإنت زيها.. في تلك اللحظة وقف إبليس على رجليه ونزل النظارة وقال لأولاده: تعلمو يا أولاد الكلب.

اربع شباب صاعدين بتكسي , يريدون يغلسون الأجرة عالسايق اتفقو انو ينزلون بسرعة بس توكف السيارة.. وفعلا وكفت, السيارة فتحوا الباب بسرعة واشتغل الركض من الطفرة شافو عمارة دخلو بيها وصعدو اول طابق….ثاني طابق….ثالت…..هيج حتى وصلو لاخر طابق وطبعا كلهم ختلو ولا حِس ولا نفس, بعدين واحد منهم…… دغ الي بصفة كله: هسة اشصار بالسايق؟…؟؟ كاله: لك اني السايق بس كلي شنو القصة .

 

في ثلاثة راحوا السينما…. واحد أعمى وواحد اطرم وواحد أحول ….. الاعمى يقول : انا سمعت الفلم كله لكن ما شفت منه شيء الاطرم يقول : انا شفت الفلم كله لكن ما سمعت منها شيء الأحول يقول : انا احسن منكم شفته مرتين .

محمد راح يشتري سياره سريعه، حكالو صاحب السياره هاي اول ثاني ثالث زالا انته طاير على المريخ، فعلا مشي في السياره وعمل حادث ، نقلوه على المستشفى، شافهم كلهم لابسين ابيض، سالوه: مين انته؟ حكالهم : محمد كوكب الارض.
مره كان في اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا فا واحد بيقول للتاني انا شايفك اتنين فالتاني بيقولوا لا انا الي شايفك تلاته فقالوا الاول لا انا الي شايفك اتنين المهم قالوا خلاص احنا نروح لشيخ المساطيل فقال خلاص نروح لشيخ المساطيل فراحوا وعرضوا عليه المشكله. فقالهم خلاص اصحاب المشكله يقعدوا على جنب والباقي ده كولوا يروح .

 

مرة فار سكران على الاخر شافة قط جعان قعد يجرى وراة فعدت عربية بسرعة فرمت القط.. والفار اغمى علية ولما فاق وشاف القط مفروم قال (يووة هو انا كل ما اسكر اعملى مصيبة) .

 

وللمزيد من الاشعار والقصص والحكايات واكل وشراب وكلمات اغانى وازياء للحوامل واناشيد وخرواطر واذكار وادعية تابعون الى اخر مقالة سوف تجدون كل ما هو جديد ومميز ومتعلق عن احلي النكت والكوميكسات والمواقف المضحكة .

 

 

التالي
كلمات اغنية مقدرش انا عمرو دياب مكتوبة
السابق
كلمات صباح الخير يا حبيبي – عبارات صباح الخير حبيبي