عيوب برج العقرب

كتابة: Saber_ ibrahem - آخر تحديث: 16 فبراير 2024
عيوب برج العقرب

سوف  نقدم لكم عيوب برج العقرب من اكتر الابراج سحر وجاذبية في الحياه دئماً وغيور  وكتوم وغامض روح الأنتقام ومستبد ومسيطر بيميز نفسه عن غيره ويمكن ده مشكله من المشاكل التي يقع فيها برج العقرب وهذه المشاكل لان يخرج منها ابداً  فعليك ان تصلح من نفسك لأن هذه المساكل سوف تتعلق بك دئماً فأصلح من نفسك لأن هذا غير صحيح فهذه مشاكل غير عاديها ابداً  فلا يحل من المشاكل ابداً لأن هذه المشاكل تتعلق بحياته الشخصيه

وللمزيد من الصور الكلام الجميل عن الأبراج زورو موقعنا لحظات اكبر موقع في الشرق الأوسط

عيوب برج العقرب

يعتبر ده اكبر الصفات السلبية اللي بتميز مواليد برج العقرب، الغيرة بتعتبر جزء لا يتجزأ من شخصية العقرب وللاسف الصفة دي بتخليه مش بس بيخاطر بعلاقاته العاطفية لأ كمان بيحسس نفسه بالضغط العصبي والتوتر، وده لأنه مش بيدي الامان والثقة بسهولة لكن بيحتاج وقت كبير عشان يقدر يدي الامان الكامل والثقة الكاملة اللي تخليه يتخلص من الغيرة او على الاقل يقلل منها شوية.

عيوب برج العقرب بأنه غامض

دي اصفة الاساسية موجودة في مواليد العقرب وهي الكتمان والغموض، دايما مواليد العقرب بيبقوا شبه الكتاب المقفول ومش سهل ابدا حد يعرف ايه اللي بيدور في افكارهم او مشاعرهم، ومش بالسهل ابدا عليهم التخلص من الحرص والهالة الغامضة اللي بيداروا بيها شخصيتهم الحقيقية لكن الجانب الايجابي للموضوع ده ان الكتمان ده هو سر جاذبية برج العقرب وتميزه.

روحه الأنتقاميه

برج العقرب بيتميز بأنه ماينساش الاساءة ابدا وده لأن شخصيته حساسة جدا وبيتأذي بالكلام والتصرفات بسهولة جدا، لكن لما ده بيحصل مولود العقرب مابينساش الالم ولا الموقف وقتها بقي لازم نحترس من لدغة العقرب.. لانه ممكن يستني الفرصه المناسبة عشان ينتقم وساعتها بيرد اعتباره وبيرد الاذى بأده وساعات بأكبر منه.

 

استبداده وسيطرته

مواليد العقرب لما يحطوا تصور او تخيل لحاجة معينة في دماغهم انها تتنفذ بالشكل والاسلوب ده يبقي لازم ينفذوها بطريقتهم هما.. سواء كان ده مع او ضد رغبه الطرف التاني، وده لأنهم عندهم اعتقاد ان الرؤية عندهم اشمل واوضح من اللي قدامهم وان هما كده بيعملوا للمصلحة العامة حتى لو كان ده ضد رغيه الطرف الاخر.

بيميز نفسه عن غيره

مواليد العقرب بتظهر فيهم الصفة دي بوضوح وهي ان هما مايحبوش اللي قدامهم يعاملهم بنفس اسلوبهم، يعني مثلا على اد ما مولود العقرب كتوم هو ما يحبش ابدا ان الطرف اللي قدامه يعامله بالمثل بل على العمس احيانا بيكون فضولي جدا وعايز يعرف اسرار وتفاصيل الللي قدامه حتى وهو مش ناوي يحكي عن نفسه بالمثل، ونفس الحكاية بالنسبة للسيطرة لأن مولود برج العقرب ما يحب ابدا ان حد يملي عليه الخطوات اللي يعملها او التصرف اللي يتصرفه حتى لو كان ده في شكل نصيحة فهو مثلا مايقبلش النصيحة في صيغة الامر ابدا لكن بيحتاج لتمهيد واقناع طويل قبلها.

وفي النهاية ممكن نقول ان ده مش كتالوج لبرج العقرب يعني ممكن يبقى في صفة في بعض الاشخاص ومش موجوده في غيرهم لكن بشكل عام ديه ممكن تكون من أشهر عيوب برج العقرب, نتمني انهم يتقبلوا الكلام ده من غير ما يزعلوا مننا وإنا نكون وضحنا للي حواليهم بعض من تصرفاتهم اللي كانت باينة غامضة أو غير مفهومة.

وفي نهايه نتمني ان نكون قد اعجبناكم وللمزيد زورو موقعنا لحظات اكبر موقع في الشرق الأوسط

التالي
حكم جميلة عن الأمل
السابق
صور بنات رومانسيه حب للفيس بوك